Startsida / Inlägg

Net-A-Porter börjar kräma

av Petra Weiss

netaporterDet är bara en dryg månad sedan den exklusiva webbshopen Net-a-Porter kom ut med premiärnumret av sin digitala gratis-tidning The Edit, som ska vara riktat mot kvinnor som gillar riktigt lyxigt mode. (Har du inte sett den – klicka in och läs, den är både snygg och intressant.)
Den 20 mars kommer nästa nyhet: förutom mode kommer sajten sälja hudvårdsprodukter, parfymer och hårvårdsprodukter.

Och i höst kommer Net-a-Porters tryckta tidning som kommer vara en systertidning till The Edit och komma ut i sex upplagor om året. Chefredaktör för tidningen är Lucy Yeomans, tidigare redaktör för Harper’s Bazaar. Webbshopen startade för 12 år sedan av Natalie Massenet och ökade sin omsättning med 55 procent bara förra året.

Nu blir det spännande att se om webbshopen kommer att kunna erbjuda lyxiga produkter som sticker ut från de övriga skönhetssajternas sortiment.

 

Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Chanel digital adventskalender ekologisk hudvård ekologisk parfym Estée Lauder Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush MAC Cosmetics Makeup nagellack nischparfym parfym Sephora solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda

Agneta Elmegård ingår i juryn för The James Dysons hållbarhetspris 2020

Följ på Bloglovin

  • Tjänstgörande redaktörer: Matilda Andersson och Ellen Norberg
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt, Lotta Folcker
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB