Startsida / Inlägg

Scarlett gör kritiserad reklam för Sodastream

av Petra Weiss
sodastream_2789534b

I kommande filmen ”Her” får hon huvudrollsinnehavaren Joaquin Phoenix’s karaktär att bli blixtförälskad i hennes röst. Nu hoppas SodaStream att hon Scarlett Johansson ska lyckas skapa samma magi som företagets första globala kändisambassadör.

Det fleråriga samarbetet med SodaStream drar igång den 2 februari 2014, i samband med årets upplaga av Super Bowl, ligafinalmatchen i amerikansk fotboll som närmast liknar en nationell helgdag i USA, då den första reklamfilmen med Scarlett Johansson som huvudrollsinnehavare har premiär.

– SodaStreams engagemang för en sundare livsstil och en friskare planet passar mig perfekt. Jag älskar att produkten kan skräddarsys för varje livsstil och smak. Samarbetet mellan mig och SodaStream känns alldeles självklart. Jag ser fram emot att få dela min entusiasm för SodaStream med världen! säger Scarlett Johansson i ett pressmeddelande om det lite oväntade samarbetet.

Sedan samarbetet med det Israel-ägda företaget blev känt har dock skådespelerskan fått kritik från flera håll och många menar att det är ett politiskt ställningstagande av stjärnan eftersom företagets fabriker är byggda på illegala bosättningar på Västbanken.

 

 

Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktör: Lina Thorén, Fred Balke, Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB