Startsida / Inlägg

Kurvor – hetare än hetast!

av Petra Weiss

Ashley-Graham-Curves-in-Bikinis-social-media-campaign-pic-1_r620x349Snygga Ashley Graham visar var skåpet ska stå.

Kurvor är inne.
Kolla bara in det amerikanska sportmagasinet ”Sports Illustrated” som är kända för sina bikinibilder på extremt smala och vältränade fotomodeller.
För första gången i tidningens historia har de flera normalviktiga kvinnor  i sin bikiniupplaga.

Det hela började med att badklädesföretaget Swimsuits for All avslöjade sin annons i sportmagasinet med den kurviga modellen Ashley Graham samt kampanjen #CurvesinBikinis.

Enligt pressreleasen är kampanjen början på de ”kurviga kvinnornas epok” och kvinnor uppmuntras att använda hashtag #CurvesinBikinis för att visa upp sina egna kurviga kroppar på sociala medier.

1423165662_robyn-lawley-sports-illustrated-swimsuit-zoom

Vem kallade Robin Lawley en plus-size modell??

Och när upplagan av magasinets badklädesspecial släpptes var också den 27-åriga modellen Robin Lawleys stjärnan.
Varför det är anmärkningsvärt?
Faktum är att det till och med är historiskt, eftersom Lawley drar den fullt normalviktiga storleken 40, något som skiljer sig rätt anmärkningsvärt från magasinets vanliga modeller.

Trots sin fullt normala storlek och vältränade kropp kallar många henne för ”plus-size-modell”, något som tidningen dock inte håller med om.

– Hon förkroppsligar den klassiska SI-tjejen – hon är intressant, hon är vacker, hon har en fantastisk kropp och jag kände att hon skulle vara perfekt för tidningen, säger biträdande redaktionschefen MJ Day till tidningen Time om valet av modell.

Lawley själv skapade rubriker äve förra veckan när hon gav de amerikanska tidningarna en känga för att ha kallat skådespelerskan Jennifer Lawrence kurvig.

– Kurvig? Hon är tunn! uttalade sig modellen i webbshoppen ”Net-a-porters” tidningen ”The Edit”.

– Jag vet att mina kurvor är sexiga och jag vill att alla andra ska veta att deras också är det. Det finns inga orsaker att dölja sig och alla orsaker att framhäva sig. Världen är redo för mer kurvor i bikini, så kampanjen swimsuitsforall hjälper kvinnor att känna sig säkra och sexiga i badkläder och jag är så glad att vara en del av kampanjen #CurvesinBikinis, säger hon om de nya bilderna i Sports Illustrated.

 

Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktör: Mikael Hedmark, Jenny Åsell
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB