Startsida / Inlägg

Nic och Sam Chapman om framgångssagan Pixiwoo – som förändrade deras liv

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Nicola och Samantha är systrarna som är Storbritanniens mest framgångsrika YouTubers
Nicola och Samantha är systrarna som är Storbritanniens mest framgångsrika YouTubers

En av de varmaste dagarna i juni fick Sverige finbesök av Nicola och Samantha Chapman. De startade Pixiwoo för snart 10 år sedan. (Storbritanniens populäraste skönhetskanal på YouTube med 2 miljoner följare). Det var svenska Lyko som hade bjudit in de två systrarna som nu är ambassadörer för Real Technics som gör allehanda hjälpattiraljer till makeupartister och andra som gillar redskap i sminkrutinen. (Själv använder jag bara borstar, avslöjad…).

Samantas favoritartikel, en blender, bland alla de hjälpmedlen som de varit med att utveckla för Real Technics
Samantas favoritartikel, en blender, bland alla de hjälpmedlen som de varit med att utveckla för Real Technics

Samantha berättade att allting började med att hon lade upp en kort film där hon visade en makeup och fick 30 likes.

Det var så det startade. 30 likes Sedan lade jag upp fler filmer och helt plötsligt var det en hel industri, det är nästan overkligt och för några år sedan insåg jag och Nic att vi kan försörja oss på det här, berättar hon.

_MG_9706

På frågestunden svarade de två systrarna på bloggarnas frågor, bland annat gav de några tips på hur man blir en framgångsrik You Tuber;

Var dedikerad, skaffa en bra kamera och ha roligt, det är det bästa tipset vi kan ge er, avslöjade de två systrarna.

Nyligen uppmärksammades de två systrarna när de blev utnämnda till Storbritanniens ”Best YouTubers” vid Glamour Awards 2017. I höstas lanserade de även en Beauty Bibel, Face, som redan är världens tredje mest sålda skönhetsbok.

_MG_9707
Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel digital adventskalender ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson , Jenny Åsell och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB