Startsida / Inlägg

Lansering: Ole Henriksen förnyar sitt märke

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Olehenriksen.24

Borta är snacket om Hollywood, röda mattor och kändisar. Nu vänder den danske hudvårdsgurun, Ole Henriksen, blickarna hemåt och hyllar den skandinaviska kvinnans skönhet och naturliga inställning till sitt yttre.

På en välbesökt presskonferens i Orangeriets lokaler i Köpenhamn presenterade Ole Henriksen sitt nya koncept;
Jag kände att det var dags att uppdatera mitt varumärke så att det kändes modernt och tilltalande. Det har hänt en hel del sedan jag startade mitt märke 1975, säger Ole Henriksen med ett stort smile.

Det var först 1985 som märket gick world wide och 2001 blev Ole uppvaktad av LVMH-gruppen och det är med den giganten i ryggen som Oles varumärke nu tar världen med storm och har hittills lanserats i ett 20-tal länder.

Screen Shot 2017-09-25 at 16.13.59

På Oles kändistäta spa i Beverly Hills, USA, pratar alla om ”The Ole glow” och det var också dagens hashtag. Oles filosofi är att kunna erbjuda samma fantastiska, synliga resultat åt kunder över hela världen.

 

Den brandgula mattan var utrullad till Orangeriet i Kongens have i Köpenhamn
Nurturing -serien är för dig som har tid för mys! Med väldoftande lugnande oljor som lavendel och andra återfuktande ingredienser.
Grönt står för balancing i Oles värld. För en yngre hy som behöver balans i tillvaron.

Ole Henriksen har utgått från fyra moods när han relanserade sitt märke 2017:

Balance, Transform, Truth och Nurture.

Transforming-serien är inriktad på olika peeling-substanser och en hy som behöver förnyas.
Om sanningen ska fram… Truth -serien är för dig som vill få en klarare hud och vill bli av med pigmenteringar.
Hygge, betyder ungefär mys på danska. En riktig mysstund får du med den här masken som doftar underbart. Den här älskar amerikanskorna, berättar Ole Henriksen.
Privat konsultation av Mikel som arbetat med Ole Henriksen i 11 år.

 

Hittade en söt hund i Orangeriet som också ville testa Oles nya produkter…
Ole lever som han lär och hyllar den skandinaviska livsstilen. ”I Norden gillar vi naturen, att röra på oss och ta tillvara på vad naturen har att erbjuda”.
Danska smørrebrød, bjöds det på i Orangeriet…såklart.
Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel digital adventskalender ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktör: Mikael Hedmark, Sebastian Laneby
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB