Startsida / Inlägg

Aveda inspireras av blommor i nya hårkollektionen

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Färg och lugg är höstens stora trend om vi ska tro Aveda. Samtliga foto: Andrew Yee

Amerikanska märket Aveda släpper varje säsong en ny hårkollektion under ledning av deras kreativa director Antoinette Beenders. I höst vill Beenders addera färg i håret och har låtit sig inspireras av botanisk skönhet i sin nya hårkollektion ”Bloem” där graderad färg och grafiska linjer dominerar.
”Bloem- kollektionen representerar den ultimata ”flower power”- känslan i dubbel bemärkelser. Främst står looken för något fräscht, nya harmonier, färgval och idéer”, förklarar Antoinette som jobbat med Aveda sedan 1997 och är känd för sina spektakulära visningar för det amerikanska hårmärket som har proklamerat ett starkt hållbarhetstänk de senaste åren.

Kredd: Creative Director Aveda: Antoinette Beenders
Fotograf: Andrew Yee
Looker skapade av; Antoinette Beenders, Allen Ruiz och Eva Van Anglen
Makeup: Walter Obal/ Aveda makeup
Styling: Anna Katsanis och Shari Anlauf

Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Chanel digital adventskalender ekologisk hudvård ekologisk parfym Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Frida Westergård, Love Isakson Svensén och Fred Balke
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB