Startsida / Inlägg

Glow och Blur – Maison Margielas nya dofter är inspirerade av Instagramfilter

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Sociala medier ger avtryck även i parfymbranchen. Martin Marigiellas nya dofter har hämtat inspirationen ur två välkända instagramfilter
Sociala medier ger avtryck även i parfymbranschen. Maison Margielas nya dofter har hämtat inspirationen ur två välkända Instagramfilter: Glow och Blur

 

Glow och blur är inte bara två välkända filter i appen Instagram. De är även namnen på den belgiske modeskaparen Martin Margielas två kommande parfymer. Enligt parfymtidningen The Whale and the Ross är Blur och Glow-dofterna tänkta att ge en extra spin of-effekt till någon av de 8 befintliga Replica-dofterna. De två dofterna kan även bäras för sig.

Glow – är en energigivande lätt doft byggd på vita blommor, bergamott, rose absolute och citron

Blur – är en lugnande och mer intim doft byggd av aldehyd, jasmin och mysk.

Screen Shot 2016-08-18 at 16.07.29
Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Chanel digital adventskalender ekologisk hudvård ekologisk parfym Estée Lauder Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush Makeup nagellack nischparfym parfym Sephora solskydd spf sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Sandra Christensen, Marlon Appelgren, Frida Westergård och Mattias Kling
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB