Startsida / Inlägg

Inspiration från catwalken när Maybelline släpper höstlooken

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Inspirationen från catwalken är tydlig i Maybelinnes nya höstlook. Här tolkad av makeupartisten Sandra Öjeland
Inspirationen från catwalken är tydlig i Maybelinnes nya höstlook. Här tolkad av makeupartisten Sandra Öjeland

Svart, mystiskt kaxigt är ett stort ledort för höstlooken 2014. Inspiration från catwalken är tydlig när Maybelline släpper sin nya höstlook. Maybelline är ju sedan många år sponsor av New York Fashionweek och den är ju ifull gång i detta nu. Som deltagare på Daisy Beautys läsarresa till Palma på Mallorca fick vi som var med en sneakpeak på catwalklooken.

Duktiga makeupartisten Sandra Öjeland var med och gav oss en känsla för vad man kan göra med alla de nya Go extreme black mascare kommer förmodligen bli en storsälare och en eyelinern som heter Master Graphic som har en trekantig tip blev en av mina favoriter. Helt klart är även deras nya matta BB-kräm ”BB go matte” en av mina favoriter. Den har en åtefuktande krämig bas som förvandlas till ett puder när den appliceras på huden. Helt sjukt bra faktiskt, för att bara kosta 119 kronor.

Ögonen i fokus i höst.
Ögonen i fokus i höst.
Master Graphic liner släpps v 36 och kommer att kosta 99 krono
Master Graphic liner släpps v 36 och kommer att kosta 99 kronor
Oljeabsorberande sfärer mattar ner huden. Japp, det funkar.
Oljeabsorberande sfärer mattar ner huden. Japp, det funkar.

Visste ni förresten att Maybelline New York fyller 100 år i höst och då kommer det att släppas ett antal retroprodukter som varit storsäljare för märket genom åren.

Sandra Öjeland berättar att det ska vara matta läppar, helst Colour Sensational Drama!
Sandra Öjeland berättar att det ska vara matta läppar, helst Colour Sensational Drama!Finns redan i butik för 89 kronor
Skärmavbild 2014-09-08 kl. 18.08.22
Daisy Beautys läsarresa är en upplevelse i sig. Älskar nörderiet och att man lär sig så mycket
Daisy Beautys läsarresa är en upplevelse i sig. Älskar nörderiet och att man lär sig så mycket
...Vissa får mer uppmärksamhet än andra...
…Vissa får mer uppmärksamhet än andra…

Visste du att:
Alla L’Oreals 43 fabriker har sina egna specifika hållbarhetsmål beroende var de ligger geografiskt.

Fram till år 2020 ska L’Orealconcernen ha minskat sina fotavtryck på planeten med hjälp av bland annat en 60 procent mindre vattenkonsumtion, 0 avfall till deponi och en tydlig miljöprofilering på sina produkter så att konsumenterna kan välja hur de kan bidra till hållbarhetsmålen.

2017 ska de ha fasat ut alla små onödiga skrubbkorn av plast. (Tills dess undviker vi ( i varje fall jag!) att köpa dem så att de inte hamnar i vattnet som fiskarna bor i).

Certifierad tryckfärg ska användas till alla förpackningar och kommunikation.

L’Orealconcernen skänker 33 millioner euro om året i välgörenhet. Bland annat genom följande program: Sharing Beauty with all. For women in Sciense, Beauty for better life, Hairdressers agains aids, Look good feel better och L’Oreal citizen day.
Det är värt en blomma. En av mina favoritblommor! Hibiskus.

En stor fet hibiskus utanför hotellet på Mallorca!
En stor fet hibiskus utanför hotellet på Mallorca!
Skärmavbild 2014-08-30 kl. 14.45.31

 

Skärmavbild 2014-08-30 kl. 14.39.51
Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktör: Jenny Åsell, Mikael Hedmark
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB